Nakrmte svůj mozek těmi správnými potravinami a staňte se géniem!….část 2.

Přináším dalších 11 potravin, které z vašeho mozku udělají ještě kvalitnější super stroj. Různé mozkové nemoci jsou strašákem všech lidí. Nikdo přece nechce zůstat ochrnutý, zapomnětlivý, roztřesený nebo předčasně mrtvý, proto pozorně čtěte, ať víte, které potraviny si zamilovat.

KONOPNÝ OLEJ

konopný olej

Skvělá alternativa pro ty, kteří nemusí ryby. Olej z konopí v hojné míře obsahuje důležité omega 3 mastné kyseliny. Nemusíte se bát, že by měl omamné účinky. Olej se totiž získává ze semen konopí setého, který omamné látky neobsahuje. Má příjemnou vůni i chuť, a je ideální používat jej za studena např. do zeleninových salátů a dipů. 

OLIVOVÝ OLEJ

olivový olej

Nejlepší a nejkvalitnější je ten extra panenský a za studena lisovaný. Uchovává si totiž většinu důležitých látek. Mezi nimi i oleocanthal, který by v budoucnu mohl sloužit jako úspěšný lék na Alzheimerovou chorobu. Pomáhá člověku lépe si zapamatovat získané informace a déle si je uchovat v paměti.

VEJCE

Vejce obsahují látky, které zpevňují membrány mozkových buněk. Najdeme v nich také proteiny a aminokyseliny, které hrají důležitou roli při výrobě hlavních neurotransmiterů, tedy přenašečů informací v mozku. Séra z těchto proteinů se používají jako léky stimulující paměť a učení. Pokud to zvládnete, je dobré si dát po ránu syrový žloutek.

AVOKÁDO

avokádo

Ideální řešení pro lidi, kteří řeší jak v jídelničku nahradit živočišné tuky. Avokádo totiž obsahuje velké množství tuku ve formě nenasycených mastných kyselin, které jsou pro tělo zdravé. Neukládají se v těle tak jako ty živočišné a povzbuzují náš nervový systém. Mají přímo blahodárný vliv na myšlení a psychiku.

MALINY

maliny

Maliny spolu s řadou dalších červených plodů ovoce jsou pro náš mozek velmi prospěšné. Látky, které obsahují, zvyšují dlouhodobou paměť. Před aktivním učením je dobré dát si několik dnů po sobě třeba koktejl z jahod, malin a ostružin. Pro maximální zachování cenných látek v ovoci je vhodné jej zamrazit místo zavařování. 

JOGURTY A KEFÍRY

jogurt, kefír

Vědecké experimenty v USA a v Austrálii prokázaly, že lidé pravidelně konzumující mléčné výrobky uspěli v testech logického uvažování a paměťových cvičení mnohem lépe než ti, kteří se mléčným výrobkům vyhýbají. Je to díky tukům, které obsahují. Jejich nedostatek může způsobit například sklerózu. Nejlepší je vybírat plnotučné výrobky bez umělého doslazování.

ZELÍ

zelí

Zelí zlepšuje schopnost soustředění a chrání mozek před působením škodlivých antioxidantů. Platí to pro všechny formy přípravy zelí. Kysané zelí přispěje ke zlepšení mozkových a nervových funkci stejně jako syrové. Navíc umí i uvolňovat napětí z dlouhodobého stresu.

BROKOLICE

brokolice

Brokolice je, podobně jako květák, dobrým zdrojem cholinu, který patři mezi vitamíny skupiny B. Právě cholin je základním stavebním kamenem acetylcholinu, který je naprosto nezbytný pro komunikaci mezi nervovým zakončením. I zbylé druhy brukvovité zeleniny pomáhají lépe zpracovat informace a zlepšit paměť.

MRKEV

mrkev

Skromná mrkev je doslova nabitá živinami a cennými látkami. Zastavuje proces stárnutí celého organismu a omlazuje. Stimuluje látkovou výměnu v mozku, obzvlášť když se člověk učí látku nazpaměť. Betakaroten v mrkvi snižuje riziko ztráty paměti a vzniku demence, které jsou průvodními znaky Alzheimerovy choroby.

SÓJA

sója

Kromě důležitých vitamínu v ní najdete také velkou porci lecitinu. Ten příznivě působí na nervovou soustavu. Kromě toho vám sója dodá i další důležité živiny jako je vápník, draslík, hořčík, železo a lehce stravitelné bílkoviny. Zařazení sóji do jídelníčku pomáhá při neurózách, depresích, roztroušené skleróze apod.

RAJČATA

rajčata

Rajčata obsahují lykopen, který dokáže likvidovat jedovaté látky, které ničí náš mozek. Korejský výzkumný institut nyní zkoumá jak tyto látky využít v přímém boji proti stařecké demenci a Alzheimerově chorobě. Proto je vhodné hojně konzumovat všechny druhy rajčat, aby váš mozek pracoval správně co nejdéle.

TIP NA ZÁVĚR

Ideální řešení pro děti, které odmítají jíst ovoce a zeleninu je smoothie. Koktejl z mléka si určitě zamilují a vy tak do nich dostanete dávku důležitých látek.

Pokud chcete mít čilý mozek, nejezte před spaním

Jak vidíte, všechno souvisí se vším a zdravá strava není jen synonymum pro dietu a hubnutí. Zdravá strava je synonym pro zdravé tělo, takže se ji rozhodně nevyhýbejte.

 

První díl Nakrmte svůj mozek a staňte se géniem naleznete zde.

 

Místo pro tvůj názor

Autor příspěvku: KateLynn

Miluji náš překrásný jazyk, miluji knihy a miluji rozmanitost světa. Pokud zrovna nepíšu, nečtu nebo nesháním informace napříč celým internetem, o všem co mě zrovna napadne, cestuji, vařím a maluji. Ale nečekejte žádnou exotiku. Ráda jezdím po naších krajích a objevuji krásy Polska. Zkouším neznáme recepty amerických indiánů a maluji technikami, se kterými bych na umělecké škole nejspíš neprošla. Pokud by jste i vy chtěli publikovat a vydělávat na svých článcích zaregistrujte se přes odkaz níže. Vše je zcela zdarma. https://www.copywriting.cz/copywriting/copywriteri/8344?a=22418

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *